Tijdens de Aubade wordt ieder jaar een speciale Driebruggenaar in het zonnetje gezet: iemand die zich inzet voor ons dorp. Hij of zij krijgt dan de eretitel: ‘Landsheer of Landsvrouwe van Custwijc’. Deze traditie verstevigt het verenigingsgevoel in Driebruggen en maakt zichtbaar wie de mensen zijn achter allerlei vrijwilligerswerk. Mocht u iemand willen nomineren dan kunt u dit melden aan het bestuur.

De Landsheren en -vrouwen die vanaf 2001 de titel en het kruikje Wierickewater reeds in ontvangst hebben genomen zijn: Arie van Zwieten, Ben van der Klis, Wien Verhoef, Jan en Mijnie van Esschoten, Ger Kiela, Heidi en Rien van Duuren, Cor de Koning, Wilma Flinterman, Dirk Anker, Wil Dijkstra, Piet Kastelein, Rob Kastelein, Hans de Koning, Anja Grootendorst, Gijsbert Kastelein, Ton van Elst, Nico Kasius, Koos de Groot, Gert v.d. Hoeven, Nico Groot en in 2019 Co van Duuren.

2013: Gijsbert Kastelein 2014: Ton van Els 2015: Nico Kasius 2016: Koos de Groot 2017: Gert v.d. Hoeven

2018: Nico Groot

2019: Co van Duuren